Durant aquest semestre hem pogut conèixer tota una sèrie de programes, pàgines web, molt útils per el nostre futur com a mestres.

Per una banda, tenim L'ORDINADOR COM A TUTOR, on el mestre a través de l'ordinador, juntament amb totes les aplicacions que inclou i els programes, pot duu a terme una classe, amb l'ajuda de les tecnologies.
Un exemple clar és quan parlem del programa JClic. Permet al mestre crear activitats educatives i relacionar-les, mentre ensenya coneixements a través de l'ordinador.
EDUCAT 2.0 CMAPTOOLS
PEARLTREES PREZI
Programes per facilitar l'ensenyament dels nens, ja que els permet anar al seu pròpi ritme, sense cap tipus de pressió.
Per altra banda, quan parlem de la metàfora de L'ORDINADOR COM ALUMNE, ens referim aquells infants que poden gaudir d'un ensenyament on inclou les noves tecnologies, i a través d'aquestes facilitar el seu aprenentatge, ja que els permet anar al seu ritme, sense cap tipus de pressió.
És per aquest motiu, que existeixen programes per duu a terme activitats educatives útils per a tots els alumnes.
En primer lloc tenim l'Scratch, que permet crear, construir històries i fomentar l'imaginació de cada infant, on poder crear els seus propis contes i veureu plasmat en un vídeo.
També tenim l'Audacity, on els nens aprenen a editar i gravar les seves veus i la dels seus companys, i crear una cançó, icloent-hi diverses mescles.
En cas d'exposició, l'ordinador ens és molt útil, ja que ens ajuda. Per tant, existeix el Prezi, una aplicació d'internet, en que els infants poden fer servir per les seves presentacions.
Per concloure aquestes dues metàfores, podem dir que estan molt relacionades.
L'ordinador com a tutor, ensenya a través de les TIC coneixements, i a la vegada, a la utilització d'aquestes tecnologies. Mentre l'ordinador com alumne, a través d'aquests coneixements apresos, sap utilitzar programes i absorbir coneixements a través d'aquests.
L'ordinador com a tutor, ensenya a través de les TIC coneixements, i a la vegada, a la utilització d'aquestes tecnologies. Mentre l'ordinador com alumne, a través d'aquests coneixements apresos, sap utilitzar programes i absorbir coneixements a través d'aquests.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada