dissabte, 31 de desembre del 2011

Competències UNESCO i ISTE

LES COMPETÈNCIES DE LES TIC DELS DOCENTS:



Tenim per una banda l'UNESCO ( Normes UNESCO sobre Competències TIC per a docents). I per altra banda, l'ISTE (Normes Nacionals sobre Tecnologia Educativa per a Estudiants).
  

Primerament, parlarem de l'UNESCO, en que existeixen tres nivells d'aprofundiment, i són:

  • Nocions bàsiques de tecnologia.
  • Aprofundiment de coneixements.
  • Creació de coneixements.

En les nocions bàsiques de tecnologia, els docents han de conèixer el funcionament de la maquinaria (aplicacions d'activitat, etc.) i del programari (programa de presentació, etc.), a més, han de saber utilitzar la tecnologia durant les activitats i assolir les competències necessàries per accedir a recursos web per a l'utilització de les tecnologies.


 

Pel que fa l'aprofundiment de coneixements els docents han de conèixer les aplicacions i instruments específics, han d'utilitzar les xarxes com a recurs d'ajuda per col·laborar, informar i comunicar, per tant, saber utilizar les TIC és fonamental per així poder crear i supervisar als estudiants, crear contextos d'aprenentatge flexible i poseeir competències i coneixements per crear projectes complexos.


Finalment, tenim la creació de coneixements, en que els docents han de ser capaços de concebre comunitats de coneixement basades en les TIC, desnvolupar un paper de lideratge i mostrar les ganes d'experimentar, aprendre i utilitzar les TIC.





A continuació ens centrerem en l'ISTE, on es fonamenta amb dos competències molt importants i essencials que han de tenir els docents i els estudiants. Aquestes dos competències són:
  • Les Normes de Nacionals sobre Tecologies Educatives per a Docents.
  • Les Normes de Nacionals sobre Tecnologies Educatives per a Estudiants.


La competència per a docents permet inspirar i facilitar l'aprenentatge i la creativitatdels estudiants, planificar i dissenyar experiències d'aprenentatge i avaluació incorporant instruments contemporanis, mostrar coneixements, habilitats i estratègies de treball innovadores i centrades en la societat digital, promoure la ciutadania digital i la responsabilitat, i millorar la pròpia pràctica professional i la capacitat de lideratge.


Amb la competència per estudiants fomenta la creativitat i innovació, la comunicació i col·laboració, la investigació i fluïdesa en l'ús de la informació, genera un pernsmanet crític, la resolució de problemes i la presa de decisions. A més, crea una ciutadania digital, en que tenen molt interioritzat el funcionament de les tecnologies i els seus conceptes.




En definitiva, com a futurs mestres hem de tenir molt present aquestes dues competències, i fomentar l'ús de les TIC a les aules, potenciant-les i utilitzant-les de la millor manera, per facilitar l'aprenentatge dels infants, tenint en compte tots els aspectes, que darrerament he exposat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada