dissabte, 24 de desembre del 2011

El món digital en l'educació (documental)

En l'assignatura de COED, vam tenir la oportunitat de gaudir d'un documental on entrevistaven a un mestre mexica, i ens explicava com afecta el món digital en l'educació.






  

En primer lloc, parlava del món digital a nivell mundial, i remarcava que té una imatge molt universal, però la gent es pensa que és fàcil aquest món, i realment cal una competència per veure-ho, ja que no tot es veu a simple vista. Per tant, el món digital requereix un aprenentatge, una complexitat i un saber, per veure que hi ha darrera de cada pantalla.
Amb això, el mestre volia que nosaltres, els futurs mestres, prenguéssim consciència d'aquests fets.




Seguidament parla del món digital en l'educació, i contextualitzava que no només intervé el món digital, sinó altres factors que són més importants (societat, família i escola), remarcant que la família i l'escola són els de gran importància en aquest àmbit, com molt bé em estudiat en l'assignatura de societat, família i escola, i em reforçat en altres assignatures.




La televisio està mediatitzada, escolaritzada, és a dir, els nens l'estan mirant constanment. Ara bé, el problema apareix quan la família o l'escola, no fomenten prou a l'infant, i aquest es dedica a mira la televiso, el mòbil, etc. per desconnectar, en definitiva, la família, està molt relacionat amb el temps que es passen davant d'aquests mitjans. I per altra banda, els mestres quan pregunten als nens què han vist per la tele o preguntes relacionades, provoca que la mirin més.

Podríem dir, per tant, que els medis de comunicació estan tenint un efecte educatiu en l'audiència, i per aquest motiu, hem d'obligar-los a ser responsables d'aquest efecte.







Tot seguit, el mestre parlava dels processos d'innovació educativa, remarcant que es tracta de tenir aquests tipus de tecnologies perquè els nens tinguin contacte amb aquesta, però és insuficient, i l'error està en la manera d'utilitzar aquests instruments.




No se'ls reconeix com a instrument que t'informa, sinó com a complement del què diu el mestre o el llibre, per tant, això no crea cap canvi en l'aprenentatge dels infants, és a dir, s'han de potencià aquests mitjans de la forma correcta.




S'ESTA DESPERDISCIANT AQUESTES TECNOLOGIES, NO S'APROFITA TOTA LA POTENCIALITAT QUE AQUESTES ENS DONEN.




En el final d'aquest documental, el mestre, ens conclou que la solució d'aquest problema és fer una pedagogia de cada medi, per treure el màxim rendiment d'aquests.
Afegeix que els infants actuals, tenen una ment més oberta i estan més capacitats pel canvi, i tenen una millor disposició per aprendre nous  coneixements. Per tant, és molt important tenir clar les competències que hem d'assolir per fomentar tots aquest aspectes, i que ells puguin assolir tots els coneixements necessaris.





Personalment, el món digital no s'està afavorint prou a les aules, cal treure-li la seva essència, i agafar més responsabilitat, tenint com a lema clau i fonamental que són un mitjà que tothom mira, sobretot els més petits, per tant, HAURIEN D'ADOPTAR ESQUEMES MÉS EDUCATIUS.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada